Vandalisme. Het overkwam een vriend van me. Tijdens de jaarwisseling is een groepje dronken jongelui zijn voortuin in gestapt en hebben de pergola omvergetrokken. De druif die daar al decennia lang goed gedijde was in 1 nacht verwoest. Het deed hem heel veel verdriet dat mensen zo met spullen van een ander om kunnen gaan. Verbazing en een al overheersend “waarom?” hielden hem in hun greep.

Twee weken later sprak ik hem weer. Woest was hij. Die *piep* van een verzekeraar, waar hij toch al sinds vanaf het begin verzekerd was, ging hem niet eens betalen voor de pergola! Ze zeiden hem dat het vandalisme was en dat hij daarvoor niet verzekerd was.

“Nou, ik heb gelijk al mijn polissen daar weggehaald en ondergebracht bij een andere verzekeraar. Dat zal ze leren!”

“En,” vraag ik voorzichtig “Ben je bij deze verzekeraar nu wel verzekerd voor vandalisme?” Hij weet het niet. Voor hij de nieuwe verzekering heeft afgesloten heeft hij niet gekeken wat er in de dekking valt, waarvoor hij nu feitelijk zijn premie betaald. “Ik mag er toch vanuit gaan van wel” zegt hij nog gepikeerd.

Kennis van de voorwaarden

Het blijkt dat veel mensen niet goed weten waarvoor ze nu precies premie betalen en welke kosten ze kunnen declareren. Veel gevallen van aansprakelijkheid (waarvoor een aansprakelijkheidsverzekering dekking biedt) worden bijvoorbeeld afgedaan met, “Ik deed het toch niet expres” en worden niet voorgelegd aan de verzekeraar ondanks het feit dat men hier nu juist vaak al jaren premie voor betaald.

Proteq Dier & Zorg

Ook bij de huisdierzorgverzekering zijn de verzekerden niet altijd goed op de hoogte van de dekking van de polis die ze hebben afgesloten.

Sommige klanten denken dat ze verzekerd zijn voor kosten waarvoor ze nooit premie hebben betaald. Kosten waarvoor een aparte dekking bestaat of die in zijn geheel niet mee te verzekeren zijn. Ze hebben vaak de voorwaarden niet gelezen.

Vorige week sprak ik een klant die al jaren verzekerd is. Hij heeft nog nooit iets gedeclareerd ondanks het feit dat hij veel kosten bij de dierenarts heeft gemaakt. Hij dacht dat de verzekering alleen voor ongevallen en operaties was. Gelukkig kan de klant tot 3 jaar terug zijn kosten nog declareren.

Weet u wat u kunt verwachten van uw Dier en Zorg polis?

Om het bewustzijn te vergroten hebben we een klein quizje ontwikkeld voor mensen die net een polis bij ons hebben afgesloten.

Heeft u al een polis lopen maar wilt u ook uw kennis van de voorwaarden testen? Via de onderstaande links kunt meedoen aan de quiz van de Comfort- en de Bewust Verzekering. Heeft u na de quiz nog vragen over uw polis? U vindt het antwoord op veel vragen op onze website www.proteqdierenzorg.nl. Uiteraard kunt u op werkdagen tussen 8.00 en 17.30 uur ook telefonisch vragen aan ons stellen via 072-5180280

Quiz Comfort Verzekering
Quiz Bewust Verzekering