Goed, de eerste 10 maanden van 2014 zitten er alweer op en ik heb al die tijd niets aangeleverd voor het blog, maar dat is niet zonder reden. Ik heb strikte instructies gekregen nog even te wachten, want alles ging op de schop. De site, het logo, de huisstijl en we hebben een nieuw verzekeringsproduct!

We hebben dus niet stilgezeten de afgelopen periode en met resultaat! Voor het blog zou er weer ruimte zijn als de nieuwe site, met nieuw logo en de nieuwe huisstijl, helemaal klaar zou zijn. Die is klaar, dus ik mag weer, hoera!

Verzekeringen worden vaak gezien als een noodzakelijk kwaad, ingewikkeld, saai, duur, en ver weg van het dagelijkse leven. Absoluut geen interessante kost voor de gemiddelde Nederlander. Huisdieren zijn daarentegen juist wel leuk, schattig, aaibaar en een belangrijk onderdeel van het dagelijks leven. Hoe gaan wij als oninteressante verzekeraar er met nou toch voor zorgen dat wij dichter bij de klanten komen? Een uitdaging, want we kunnen nog zoveel fluffy hondje en katjes op onze site zetten, we blijven een verzekeraar. ”Gaaaaap”

De foto’s op onze site zijn gemaakt van echte klanten met hun huisdieren, echt verzekerd bij ons; geen mooie, gecaste modellen. Dat is een begin. Ze bestaan dus echt, mensen die hun huisdier verzekeren. Maar er werken ook echte mensen bij ons, ikzelf en zo’n 30 collega’s. Ook wij zijn met z’n allen opgegaan voor een fotoshoot, een aantal vergezeld met hun eigen huisdier. Een leuke, hilarische ochtend. Hoe zit mijn haar? Hoe kijkt mijn hond? Kat? Pup? Piepen met piepbeestjes, klakken met de tong, “kijk nou even?” Ook al liep niet alles op rolletje, onmogelijk met al die hiervoor-niet-getrainde-dieren, de sfeer was ontspannen. Er zijn geen gevechten uitgebroken en geen ogen uitgekrapt.

Proteq Dier & Zorg

Het resultaat is onze nieuwe huisstijl. Er staan echte mensen en echte, ongetrainde, huisdieren op de site. Allemaal keurig verzekerd en tevreden. Misschien dat er hier en daar een oortje scheef zit, iemand zijn ogen dicht heeft of een neus niet helemaal de juiste kant op wijst, maar “echter” dan dit kunnen we als verzekeraar niet worden. “Tis is us”